vineri, 11 septembrie 2009

Castraveti covasiti

Pentru a avea toata vara castraveti prospeti si murati m-am gandit sa fac o reteta...se numeste castraveti covasiti. Penru asta aveti nevoie de :
un borcan de 3 l
1,5 kg castraveti
cimbru, marar, foi de dafin
un ardei iute, frunze telina, boabe pieper
3 linguri sare neiodata.

Se iau castravetii se spala. Apoi se taie capetele si se cresteaza in cruce.

Pe fundul borcanului se pun cateva crengute de cimbru si marar, 2-3 foi de dafin, 2-3 frunze de telina dupa care se aseaza castravetii in picioare. In mijlocul lor pe randul de jos se pune ardeiul iute. Dupa primul strat de castraveti se pun cateva boabe de piper, mustar si se mai pune un rand de castraveti de data asta de-a latul. Se mai pun frunze de telina, foi de dafin.


Se ia un vas in care se pune pa calduta si se dizolva 3 linguride sare dupa care se pune peste castraveti. Deasupra castravetilor se pune o felie de paine si se acopera cu un castron. Se lasa la soare 2-3 zile. Cand se aduc in casa e scoate paine si se tin intr-un loc racoros ca altfel ei semai mureaza si se sareaza si mai tare. Eu i-am tinut inca 2 zile pe masa in bucatarie dpa care i-am spalat si i-am pus in frigider intr-un castron.

Sunt foarte gustosi, merita sa incercati.

Pofta buna!!!

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons